keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Nyt kirijootetahan murtehella!

Hyvää iltaa!

Aattelin ny sitte kirijoottaa yhyren postauksen ihan omalla murtehellani. Katotahan saattako tästä yhtään mitään selevää. Tämä saattaa olla myäs aika vaikiaa mulle, ku nykyään tuloo puhuttua vähä enemmän kirijakieltä. Oon kuitenkin jo pian nelijä vuotta asunu johonaki muualla ku Etelä-Pohojammaalla. Kyllä mä töissä oon koittanu opettaa kolleegoille pohojammaan lyhyttä oppimäärää, vaihtelevalla menestyksellä :)

Töiren jäläkehen lähärettihin Pupen kans vähä riiuulle. Mentihin hakemahan mun kaveri töistä ja sen jäläkehen suunnattihin kaverin tyä viättämähän iltaa. Ehtoo meni oikeen rattoosasti koirien touhuja kattoessa. Puppe ja kaverin koira Peppi on kyllä oikeen oiva pariskunta! :D Kaveri teki lämpöösiä voileipiä iltapalaksi ja tuli kyllä syätyä ittensä melekolailla ähkyhyn.


On se Puppe kyllä niin ihana karvapallero <3 En enää eres muista aikaa ennen sitä -miten sitä on aikansa oikeen kuluttanu? Onhan se totta, että kyllä se aikaa viää, mutta kyllä ihan kaikki panostus ja ajankäyttö on täysin sen arvoosta.


Kaverilla oli oikeen hianoja sisustusjuttuja. Ensimmääsessä kuvassa olevat Aarikat haluan kyllä ittellenikin! :) Pupesta saa aina ittellensä kaverin, kun vaan teköö jotain ruakaan liittyvää. Kaveri sai Pupesta apulaasen kääretortun leivontahan. Tosin se herkku valamistu sen verran myähään etten itte päässy siitä osinggoolle.


Vähä omaakin naaman kuvaa eiliseltä. Puppe on muuten aina tuan näköönen aamulla; "onko viälä ihan pakko nousta jos ei millään jaksaasi?" Parhaammillaan se vaan aamulla kellahtaa selijälleen ja orottaa rapsutuksia. Periaate ja päätös oli kyllä kova, jotta Pupella ei oo mitään asiaa sänkyhyn. Muttamutta... Siinä vaiheessa ku tuo pallero kasvoo sen verran isooksi, jotta se itte pääsi hyppäämähän sohovalle ja sänkyhyn, oli peli menetetty. Se nimittään hyppäs sänkyhyn nukkumahan aina siinä vaiheessa, ku oon jo ollu sikiäs unes. Nyt se on vakiinnuttanu paikkansa jalakopääs tai sitte iha mun kylyjes kii. Puppe on kova poika pussaalemahan ja Peppi sai siitä ehtoolla kyllä täysin riittävän annoksen, uskoosin ainakin näin :D Näläkääset söi suurimman osan lämpimistä voileivistä ennen kuvaa. Kinkku, tomaatti ja aurajuusto sopi kyllä älyttömän hyvin yhtehen.

Huamenna mä meinasin teherä teille päivä kuvina- postauksen, mikäli muistaasin ottaa niitä kuvia! Joko saa vaihtaa normaalihin kirijootustyylihin?

Enpäs tiedä, kuinka paljon tuli kirjakielen sanoja mukaan, mut ehkä pääpiirteittäin meni oikein :) Nyt toivotan hyvät yöt, palaillaan! :)

4 kommenttia: